top of page

טיפים ומתכון להכנת פלאפל טבעוני


בשנים האחרונות רבים מהישראלים הפכו לטבעוניים. הם הסירו מהתפריט היומי שלהם כל מוצר שמגיע מהחי, מביצים ועד גבינות, מבשרים ועד עופות ודגים, ועברו לתפריט שבו קטניות כמו חומוס מקבלות מקום של כבוד. בקרב מי שמכין אוכל טבעוני באופן קבוע, החומוס כמו שאר הקטניות, הוא חומר בסיס להכנת לא מעט מנות עיקריות, ממרחים וסלטים. גם הפלאפל הישראלי מככב במטבח הטבעוני. אז אמנם לא נספק פה את המתכון הסודי של הפלאפל של שני, אולם אנו מציעים לכם מתכון מצוין לפלאפל טבעוני עם טעם של עוד!

מאחורי הפלאפל: היתרונות הבריאותיים של החומוס

לפני שנמליץ כאן על מתכון של פלאפל טבעוני בסיסי, שניתן להוסיף לו טעמים לפי החשק, אפשר לשנות את התבלון ולאפות במקום לטגן חשוב לדעת שהחומוס עצמו הוא מרכיב חשוב בתזונה הטבעונית. החומוס, כמו שאר הקטניות וסוגי השעועית השונים, בעל יתרונות בריאותיים רבים, במיוחד עבור טבעונים. הוא עשיר בחלבונים, ברזל וסידן, יש בו סיבים תזונתיים והוא מוסיף לגוף מינרלים כמו אבץ. בנוסף, בחומוס תמצאו חומצה פולית, מרכיב חשוב לנשים לפני ובמהלך ההריון.

כל הדברים האלו הופכים את החומוס למרכיב חשוב בתפריט של אוכל טבעוני ואת הפלאפל לארוחה מזינה וחשובה עבור טבעוניים וכמובן – טעימה במיוחד.

מתכון לפלאפל טבעוני:

500 גרם גרגרי חומוס שהושרו במים קרים במשך 12 שעות

4 שיני שום כתושות

כוס פטרוזיליה קצוצה

כוס כוסברה קצוצה

1 בצל גדול חתוך גס

1 כפית כמון

1 כפית תבלין בהרט

1 כפית סודה לשתייה

2 כפות טחינה גולמית

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

שמן קנולה לטיגון

אופן ההכנה:

  • -מסננים את החומוס מהמים ומעבירים למעבד מזון חזק. -טוחנים את החומוס יחד עם הבצל והשום עד שמתקבלת תערובת גסה ופירורית. -מוסיפים את שאר המרכיבים, מערבבים היטב עד שנוצרת עיסה אחידה. -מניחים את העיסה במקרר למשך כשעה – להתגבשות. -מחממים שמן בסיר על חום גבוה. לאחר שהשמן רותך מורידים מעט את האש. -יוצרים מהעיסה כדורים קטנים ומטגנים בשמן עד לקבלת צבע זהוב. -מעבירים לצלחת עם מגבת נייר סופגת לספיגת השמן. -מגישים עם פיתות טריות, סלטים, טחינה וכל מה שמתחשק.

מגיעים לברצלונה בקרוב? בקרו אותי בשוק לבוקרייה, דוכן מספר 134-133.

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
חפש בעזרת תגיות
bottom of page