top of page

מסעדות טבעוניות וללא גלוטן בברצלונה

הפסקתם לאכול מוצרים מן החי? ההגדרה החדשה שלכם היא טבעונים? גם אתם חלק מטרנד עולמי חוצה יבשות, גיל, מקצוע ומין, הטבעונות כמובן.

בשנים האחרונות הופכת מגמת הטבעונות מטרנד חולף לדרך חיים מקובלת המנהלת רבים וטובים, משפחות ולא רק בודדים. ובהחלט ככל שהמודעות לטבעונות עולה כך גם הסצנה הקולינרית משנה ומתאימה את פניה.

עם זאת ועל אף החדשנות והרוח הנושבת בין עלי הירק והפרי ישנם מקומות, מרכזיים למדי בעולם התיירות, שעדיין לא נכנעו סופית אל המגמה ושומרים על גחלת הקרניבורים, ביניהם ספרד ובמרכזה העיר ברצלונה האהובה כל כך על תיירים ישראלים ואחרים מכל רחבי העולם.

בברצלונה הקסומה תוכלו למצוא שפע קולינרי מדהים, המאפשר טעימות מיוחדות בשם טאפאס המוגשות סביב השעון במסעדות, בתי קפה וברים מקומיים וכמובן עשרות מנות אופיניות אחרות לחבל הקטלוני, מנות דגים (הישר מהנמל המקומי), מנות בשר (ובראשן ירך ה"חמון", ירכי החזיר המעושנות שהפכו לאחד מסמלי העיר), מגוון תוספות וכמובן מנות ירק, סלטים ועוד. אך מסעדות טבעוניות בקושי ישנן בנמצא.

קושי גדול מאד מתעורר לטבעונים המשוטטים בעיר בבטן רעבה בחיפוש אחר מנות בהן שכחו לשלב ביצים, מיונז, רטבים על בסיס צירי בקר או דגים, או באופן כללי בשר ודגים, אפילו רחמנן לצלן במנות סלט ופתיחה.

אז מה עושים הטבעונים?

ובכן, הפתרון האולטימטיבי נמצא תחת אפו של כל תייר טבעוני שאינו אוכל גלוטן מסיבה אלרגית או אחרת, והוא כמובן פלאפל! בדיוק, הבשורה הגדולה היא המנה הישראלית הקלאסית, מנת פלאפל, עם הטחינה שנוזלת בקצוות, בתוך הפיתה שאנחנו נהנים לספר מור"ק הישרדות שלה לאורך רטיבות הסלטים ושמן הקציצות.

הפלאפל של שני, בלב שוק הבוקריה בדוכן 133, הוא הפתרון שלכם למנה טבעונית נפלאה, כך סתם באמצע היום, או בסופו. הדוכן הנפלא של שני מציע מנה ללא גלוטן וכמובן ללא סממן קרניבורי אחר, וישיבה עם פיתה ביד באווירה הפסטורלית בין דוכני השוק ההומה, בין הפירות והירקות ומיני התרגמא, מצדיקה כל ביס, בטעם וגם באטמוספירה המיוחדת.

אם בכל זאת תרצו להתיישב ולאכול סעודה של ממש באווירה קצת יותר "תיירותית" ומרשימה תוכלו ליהנות משתי המסעדות הללו, שאינן נחשבות טבעוניות אלא צמחוניות אך יש בהן שפע נפלא של מנות טבעוניות שישאירו אתכם גם שבעים וגם מרוצים למדי (אפילו את החברים חובבי הדם שלכם..):

Teresa Carles, הנמצאת בכתובת: Carrer de Jovellanos, 2 08001 Barcelona

Sesamo, הנמצאת בכתובת: Carrer de SantAntoniAbat, 52 08001 Barcelona

וגם בשלושת המקומות המקסימים הנ"ל הנחשבים לטבעונים עם טוויסט:

Veggie Garden – אופצית המסעדה המומלצת ביותר, המשלבת בין מנות הודיות, מנות ירקות וטאלי וביום קיץ חם גם מבחר ענק של שייקים עם מיקסים בלתי אפשריים של פירות וירקות היישר מהשוק שליד.

Cat bar – פאב באווירה סטודנטיאלית, מנות חביבות, לביקור צהריים או ערב.

Gopal – מנות טבעוניות ומדליקות, לא לישיבה ממושכת אלא יותר לביקור חטוף, בדומה לפלאפל.

בהצלחה! :)

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
חפש בעזרת תגיות
bottom of page