top of page

מה לאכול כשנוסעים לברצלונה

יוצאים לחופשה בברצלונה? מלבד פאייה טובה, יש עוד כמה מאכלים מקומיים שכדאי לכם מאוד לנסות ולהתנסות בהם – חלק תוכלו גם להכין כאן בארץ, במיוחד אם יהיה לכם טאבון טוב

ברצלונה היא אחת מהערים המיוחדות בספרד: למעשה היא חלק מקטלוניה, מחוז עשיר בצפון מזרח ספרד, שעולה לכותרות מדי פעם, בגלל שתושביו דורשים עצמאות מהמדינה הגדולה (ספרד היא למעשה סוג של פדרציה).

בגלל שמדובר במחוז נפרד, עם זהות משלו, אפשר למצוא בו גם סוגים שונים ומגוונים של מאכלים. כאן ריכזנו עבורכם כמה מאלה, שאפשר להכין בעזרת טאבון גז ספרדי.

פאייה

מאכל חובה בכל נסיעה לספרד, ולברצלונה, כמובן: מדובר בתבשיל שהכנתו הנכונה אורכת לא מעט זמן. מקורו בוולנסיה, שם מכינים אותו מבשר, והגרסא של ברצלונה מבוססת יותר על פירות ים ודגים – שני דברים שמהם לא חסר בברצלונה – ואורז.

מבשלים על מחבת שטוחה גדולה מאוד, ובגלל זמן ההכנה הארוך, נדיר שתמצאו פאייה טרייה במסעדה. אם אתם נוסעים לברצלונה – חפשו מסעדות שמתמחות בתבשיל!

בומבס

המאכל נקרא על שמן של פצצות קטנות – כמו רימוני יד זעירים – שמגני העיר היו מיידים נגד אנשי פרנקו, בתקופת מלחמת האזרחים של ספרד.

הבומבה – ברבים, בומבס – הם קרוקטים של תפוחי אדמה מטוגנים, בצורת כדורים. מגישים אותם עם כפית של רוטב איולי שום ומעין רוטב אדום חריף.

השילוב נפלא, ואי אפשר להפסיק לאכול מהם – ראו הוזהרתם.

Pa amb Tomàquet

הנה משהו שתוכלו להכין בטאבון הספרדי שלכם: מכירים את הברוסקטה האיטלקית?

הפאם טומאקֶט (לחם בעגבניות) דומה מאוד: מדובר בלחם ארוך, אפשר באגט, שאותו פורסים לפרוסות ארוכות ואופים שוב, לקבל קרום פריך.

משפשפים בשן שום, שמים הרבה רסק עגבניות ואז יוצקים מעט שמן זית טוב, מעט מלח ופלפל.

אפשר לתת עוד פרוסת נקניק משובחת למעלה או פרוסת גבינה בשלה ולזלול, כאילו אין מחר.

Escalivada

מי שמבקר בברצלונה יראה מיד, שהרבה מטעמים מדגישים את איכויות המרכיבים; את היופי והטריות של הירקות ופירות הים, ואת בשר הדגים, כשהם מגיעים טריים מהים.

את האסקליוואדה תוכלו למצוא בכל מקום שמגיש אוכל למקומיים.

בארץ, השתמשו בטאבון הספרדי שלכם: התניעו אותו בעץ, ואז צלו כמה פלפלים אדומים טריים ויפים, חציל או שניים וכמה בצלים ירוקים או כרישה (לא חובה).

קלפו את הפלפלים ואת החציל (כמו לסלט חצילים בטחינה, למשל) ופרסו לרצועות.

הניחו את רצועות הירק על באגט שקליתם מראש ו"שייפתם" בשן שום, הזליפו שמן זית ותנו מעל כל זה כמה רצועות דקיקות של אנשובי כבוש ומלח גס, אם רוצים.

כוס יין לבן בצד, ולא צריך שום דבר אחר.

בתיאבון!

פוסטים מומלצים
פוסטים אחרונים
חפש בעזרת תגיות
bottom of page